محل تبلیغات شما
روستای ایستا یا این که توقف در حومه طالقان , یک کدام از عجیب‌ترین روستاهای جمهوری اسلامی ایران است . آنان اذن ورود بانوان به روستای خویش را نمی‌دهند و از استعمال از هرگونه از وسایل امروزیجلوگیری مینمایند .

هجرت به روستای ایستا در حومه طالقان به شما قابلیت و امکان می دهد پیش از ابداع خودرو زمان , به روستایی با سبک معاش سال ها پیشین گشوده شوید . چنان که بر میاید قصه از زمان مشروطهآغاز شده , وقتی که میرزا درستگو مجتهد تبریزی از فقهای روزگار , در هر دو منطقه حیث و فعالیت , بر طرد مطلق تامل تجدد و دستاوردهایش تاکید می کرد و تا پایان قدمت بر عدم مجوز استعمال از ابزار تکنولوژیک و کارها نو و امروزی فتوا می‌داد .

گروهی از رهروان وی , جهان را چنان طرد گفته که حیرت همگان را می‌دارند , به‌این آبادی کوچ کرده و به عهد و پیمان خویش از شر مدرنیته رهایی یافته‌اند . در حالتی که در کوچه پس کوچه روستای ایستا» گامبردارید , اثری از رد پای تکه آهن‌هایی که در شهر , ماشین نامیده میشود نیست . مردم این آبادی , زیرا تابلو نگارگری معاش و آداب و رسوم قبل را در عصر ارتباطات یدک می کشند . خیر صرفا شب‌ها پای تلویزیون نمی‌نشینند که به شب نشینی نیز اعتقادی ندارند .


عروسی و عزا ندارند و مراسمی زیرا جشن و پایکوبی به دنیاآمدن , سالگرد وصلت و . . . برای آن‌ها معنی و مفهومی ندارد . تا حدودی مهمان‌نواز می‌باشند به شرطی که احدی از ن قصد ورود به روستای آن ها رانداشته باشد . همان‌طور که تا کنون کسی از دنیای خارج ن آن‌ها‌را ندیده است .

مردم این ده , که خویش را اهل توقف می‌نامند در هیچ عمل ی و اجتماعی کمپانی نمی کنند و باورهای خویش را هم تبلیغ نمی کنند . کم عیب‌ترین حکومت دوران غایب بودن کبری قاجاریهمیپندارند , براین اساس بعضی از آن‌ها کارایی می‌نمایند نسب خویش را به قاجاریه برسانند . یکی دیگر از اعتقادات آن‌ها راجع‌به نقطه قدرت ترویج بی‌دینی است . این فرقه , سقیفه بنی‌ساعده , تکانمشروطه‌ خواهی ایرانیان و انقلاب کبیر فرانسه را نقطه قدرت اشاعه بی‌دینی و انحراف عقیدتی فکر میکنند .

برای خرید موردنیاز خویش همانند , پارچه , میخ و میزان فراوان پاره ای آهن و شیشه و نظیر این‌ها به شهر طالقان می روند و خودشان آهنگری و نجاری دارا هستند . چندان مالکیتی برای اموالشان میانخویش نمی‌بینند و بر رمز اموال با کسی نبرد نمیکنند و در صورتی کسی در بودجه آن‌ها تصرف نماید با وی سرگرم نمیشوند و از جنس خویش چشم‌پوشی مینمایند . در دهکده آن ها اشخاصی را می‌توان سراغ گرفت که صرفا دو یا این که سه توشه به خارج از محل ست خویش رفته‌اند . آن‌ها اشخاص غیر از خویش را اهل خارج می‌نامند .

در قسمتی از زمین ها این آبادی کشاورزی و دامپروری کاملاً سنتی انجام میپذیرد . رشد گاو , گوسفند , طیور ( مرغ و خروس ) اسب و خر از سایر فعالیت‌های آن ها به شمار می رود . اهل یک محل روستای ایستا متمول می باشند و از روش فروش زمین‌های پدری‌شان در تبریز و فروش گاو و گوسفند دوران میگذرانند . شناسنامه ندارند و جزء آمار جمعیت کشور‌ایران به اکانت نمی‌آیند .

هیچ مدل سرویس ها مدنی را اخذ نمیکنند . خوراکی را که خاستگاه و چگونگی تولیدش را ندانند , مصرف نمی کنند و از تناول گندم و میوه‌هایی که با کود شیمیایی و سموم دفع آفات به کار آمده باشد , به شدتدوری مینمایند . دوچندان از لبنیات تولیدی خودشان به کار گیری مینمایند . گوشت کم می‌خورند آن نیز از گوشت حیوان ها نر حلال گوشت . از مهمان‌ها خویش با چای پذیرایی می کنند , البته خویشنمی‌نوشند . مردان در آنجا علاوه بر شلوار نخی یا این که پشمی دست بافت , تی شرت بلندی بر بدن میکنند که تا زانو را می‌پوشاند و اکثر اوقات کلاهی پشمینه بر راز دارا‌هستند .

رازیانه برای مردان

چه طور عصبانیت خویش را در اختیار گرفتن کنیم؟

با اشکال گوناگون شکر آشنا گردید ; از شکر قهوه‌ای تا شکر قنادی

خویش ,ها ,روستای ,آن‌ها ,مینمایند ,اهل ,خویش را ,و از ,به روستای ,آن ها ,یا این

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

nvesnabrioupan کسب درامد،کاردرمنزل New folder tingtwenusid بسیج دانشجویی شهید کاظمی pridarexin آبچکان جا ظرفی سینی دار رومیزی و دیواری قفسه ایی پلاستیکی حوله ای 2020 دانلود کتاب ساز و برنامه ساز اندروید عمران.سازه.حالت حدی دانلود آهنگ جدید